Retourneren

Retourneren

Je mag natuurlijk van ons verwachten dat we jouw aankopen met zorg behandelen, en dat doen we dan ook. De VerfVakman zorgt ervoor dat de producten die je koopt in perfecte staat ons magazijn verlaten. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn, dan lossen wij dat graag voor je op!

Voldoet een product niet aan je verwachting?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen je vragen foto’s te sturen van de producten die je gekregen hebt, om zich een goed beeld te kunnen vormen van de situatie. Het is dus handig als je die foto’s al gemaakt hebt. Je kunt ze versturen via klantenservice@deverfvakman.nl.

Is je product beschadigd geleverd?
Neem dan even contact op met de klantenservice. Wij helpen je dan meteen verder! Ook bij deze vervelende situatie is het handig als je de foto’s al hebt gemaakt, zo kan onze klantenservice je nóg sneller van dienst zijn.

Is je bestelling incompleet of niet geleverd? Mis je iets? Of is je pakket helemaal niet bezorgd?
Kijk dan even op de pagina bestelling niet ontvangen/ontbrekend product.

Heb je een ander probleem?
Neem dan even contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder!

Heb je teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. U kunt de meeste aankopen retourneren als u binnen 14 dagen dagen aan ons meldt dat u uw product wilt retourneren.  U heeft vanaf dat moment 14 dagen om uw bestelling daadwerkelijk te retourneren. Na ontvangst en controle word er een creditnota gemaakt en storten het geld terug.
Retouren aanmelden schriftelijk per e-mail onder vermelding van uw bestelnummer.

De uitzondering – Gemengde verf
De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Al het andere wel.

Retourneren vanuit België
Dat is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.

Retourneren
Bestelde producten retourneren kan eenvoudig.
Stap 1. Verpak de producten in de originele doos of een andere stevige verpakking.

Stap 2. Voeg de orderbon bij zodat we weten dat het jouw retouren zijn.

Stap 3. Neem de doos onder je arm en ga naar het dichtstbijzijnde PostNL punt. Daar laat je verzendsticker printen en de doos opsturen.

Stap 4. Maak een foto van de kosten van verzending en mail die naar klantenservice@deverfvakman.nl. Wij betalen je deze verzendkosten terug.
In geval van levering op een palet regelen wij het ophalen van deze palet. De kosten hiervoor worden van het uit te betalen aankoopbedrag ingehouden.

Retouradres:
DeVerfVakman.nl
’s Gravenlandseweg 404
3125BK Schiedam
Nederland

Stap 5. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is.

Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ons op.

Terugbetalen doen we snel! Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip als eerste valt.

Hoe we je terugbetalen hangt af van je betaalwijze:  

  • iDeal en PayPal: we storten het geld terug op jouw rekening.
  • Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
  • Billink: Als je via Billink hebt betaald dan wordt je door hen terugbetaald.
  • Contant of met pin in de winkel: als je contant betaald hebt, krijg je je aankoopbedrag direct contant terug. Heb je gepind? Dan maken we het naar je over.

Heb je nog geen terugbetaling ontvangen?
Hoe lang het precies duurt voordat je je geld terug hebt, kan per bank verschillen. Maar het zou nooit langer moeten duren dan 5 werkdagen. Wacht dus voor de zekerheid 5 werkdagen voordat je contact met ons opneemt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen terugbetaling ontvangen en ook geen bericht van ons gehad? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct uitzoeken waar het is misgegaan.

Heb je geen factuur ontvangen?
Heb je bij je bestelling geen factuur ontvangen? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Dan sturen we je de factuur alsnog toe!

Verven die speciaal voor jou op kleur zijn gemengd, zijn helaas uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht. We maken de verfblikken namelijk open tijdens het mengen van de verf. En zeg nou zelf, zou jij een geopend blik verf accepteren?

Herroepingsrecht op andere producten
Wat betreft alle andere producten kun je dus, zonder opgaaf van redenen, binnen 30 dagen na ontvangst laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kunt voor een herroeping het retourformulier gebruiken.

Hoe gaat het verder bij herroeping?
Na ontbinding van de overeenkomst storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op je rekening.

Heb je nog meer vragen over het herroepingsrecht of het retour sturen van producten? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust contact met ons op. We zijn op werkdagen via telefoon en email bereikbaar.

Heb je per ongeluk de verkeerde producten ontvangen? Balen! Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Alles wat je daarvoor hoeft te doen is contact opnemen met de klantenservice van De VerfVakman. Wij zorgen dat het goedkomt en sturen je zo snel mogelijk de juiste producten. Onze klantenservice is op werkdagen vanaf 8.00 tot 15.00 uur bereikbaar.